If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Нещо май те дразни моят опит и стаж , а?
И пак подвеждаш колега с некомпетентни постове - термостатът на 1,9 JTD отваря на 88градуса, чети повече книжки, а не само форуми - приятелски съвет, ще ти е явно от полза
Сигурно милион пъти е коментирано че колите които идват от Италия термостата им отворя по рано както е случая с колегата petar_taskov т.е. той няма проблем с термостата ...Затова тези книжки не ме вълнуват, по скоро ти гледай реалноста
Стрелката на температурата не е заковалала на 90 градуса никога, както каза един колега този феномен съм забелязал на 2.4 жтд мотори. Термостата ми е изправен, и на диагностика си показа, че колата работи в оптималните си температури, и тази чертичка преди 90 според диагностиката не е 70 гртадуса или просто е неточно показание. Това е моята опит с доказателства!
Реалността, мдаааа...
Коментирано е, ама правилното тълкуване е важно, а именно: италианките обикновено са карани до смърт от италианци (разбирай мърлячи), които години наред не сменят масло, камо ли антифриз, забравят напълно за навременна профилактика и т.н., и второ - вкараните у нас джамбазите ги вадят срещу жълти стотинки направо от скрапа.... в резултат - "уморен или блокирал термостат" с характеристики далеч от необходимите, а милионите "спецове" правят мъдрото заключение, че за италианките било нормално да работят при по-ниски температури на ДВГ-то, мърдала стрелката, щот`била по-чувствителна и сума ти още смехотворен фолклор
А от личен горчив, изпразващ джоба опит - и двете италианки от подписа имаха пълния набор "италиански" симптоми, които напълно изчезнаха след профилактика и смяна на антифриз и термостат, по-старата вече 40 хил.км. работи като "немкиня" и няма хък-мък.
Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp
Нещо май те дразни моят опит и стаж , а?
И пак подвеждаш колега с некомпетентни постове - термостатът на 1,9 JTD отваря на 88градуса, чети повече книжки, а не само форуми - приятелски съвет, ще ти е явно от полза
Колега, мойте уважения към труда ти, но все пак ми се струва, че е редно и ти да уважаваш труда на другите...........
Изказвания от сорта БОКЛУК, ми се струват неумесни.....
И само да ти кажа, че си в грешка, защото 1,9JTD ми се струва много общо понятие........прочети ти по-подробно пък тогава се напъвай.
Защото при 156-цата термостата започва да отваря на 78-82гр. а е максимално отворен на 88гр.
Дай ми логичен отговор на този въпро и туковиж си ме съгласил.
На 70г. е още студена, а на 110г. вече прегрява, защо ни трябва да ги знаем?????
Аз казвам, че уреда не е пропорционален.
Абсолютно точно колега, просто уреда показва много по-точно между 80 и 100градуса което всъщност е важно да знаем.
Колега, мойте уважения към труда ти, но все пак ми се струва, че е редно и ти да уважаваш труда на другите...........
Изказвания от сорта БОКЛУК, ми се струват неумесни.....
И само да ти кажа, че си в грешка, защото 1,9JTD ми се струва много общо понятие........прочети ти по-подробно пък тогава се напъвай.
Защото при 156-цата термостата започва да отваря на 78-82гр. а е максимално отворен на 88гр.
Дай ми логичен отговор на този въпро и туковиж си ме съгласил.
.
Колега, бих могъл да ти дам точен отговор, но ще трябва да си опреснявам поне два месеца знанията по топлотехника, металознание, двигатели с вътрешно горене, управление на технологични процеси и поне още 10-ина науки, на които даже имената не помня , но накратко - температурата на антифриза като функция от хода (отварянето, респективно дебита на охлаждащата течност) на термостата е хистерезисна, ще рече със закъснение и различна в двете посоки - нагряване и охлаждане, значи термостатът трябва да работи изпреварващо, за да поддържа температурата в тесни граници ...
Но в края на краищата темата трябва да е в помощ на автора й и други колеги с подобни проблеми, доста хора си изказаха мнението, в свободна страна живеем и нека всеки тълкува прочетеното както желае.
Милиони безаварийни километри на всички съфорумци!
Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp
Колега, бих могъл да ти дам точен отговор, но ще трябва да си опреснявам поне два месеца знанията по топлотехника, металознание, двигатели с вътрешно горене, управление на технологични процеси и поне още 10-ина науки, на които даже имената не помня , но накратко - температурата на антифриза като функция от хода (отварянето, респективно дебита на охлаждащата течност) на термостата е хистерезисна, ще рече със закъснение и различна в двете посоки - нагряване и охлаждане, значи термостатът трябва да работи изпреварващо, за да поддържа температурата в тесни граници ...
Но в края на краищата темата трябва да е в помощ на автора й и други колеги с подобни проблеми, доста хора си изказаха мнението, в свободна страна живеем и нека всеки тълкува прочетеното както желае.
Милиони безаварийни километри на всички съфорумци!
Колега, първо да се извиня за израза, но съдейки по твоите изказвания мога да кажа само едно: По тая поляна дето сега ти пасеш, явно ние сме пасли и след това с...и по нея, затова че колко стаж и опит имаш ( незнам в какво за което моля да ме извиниш) - това е добре, но нали знаеш - човек се учи докато е жив, затова че нямам какво повече да ти кажа.
Да, темата трябва да е в помощ а не да обърква хората!!!
Извадката е за тези, които са се доверили на производителя и са купили негов автомобил (като мен), а подлагат на съмнение елементарната му инструкция за експлоатация - ако има такива, явно са по-велики и от него
Цитат:
"The pointer should normally be towards the middle of the scale"
Край на цитата
Стрелката на температурата не е заковалала на 90 градуса никога, както каза един колега този феномен съм забелязал на 2.4 жтд мотори.
И за него това са "градски легенди", поне за 136 коньовия. Стрелката си се движи според натоварването. Я го разръчкай и гледай какво става. Тоест може да се стабилизира на 90C или малко преди нея, но при положение, че караш по магистрала с постоянна скорост (>120). В градско (ако София се брои за такова), няма такъв филм, защото ту си спрял ту педала до дупка и температурата варира от средата между 90 и 100 и до средата между 80 и 90C.
Само на мен ли ми прави впечатление, че колегата е направил уточнение, че става дума за около 100км/ч скорост. То при тази скорост е съвсем нормално показанието му от 80+ градуса и няма никакъв проблем с термостата. Термостат много лесно се разбора дали е постоянно отворен. - когато е изстинала колата пали и като стигне показанието до първата възможна чертичка пипа маркуча преди него, който идва от радиатора. Ако е топъл, значи наистина термостата е за смяна. Ако е студен, а след него маркуча е топъл, значи всичко е ОК - тоест термостата е затворил.
Comment